thermik hus?
k***@gmail.com
2015-07-24 09:58:48 UTC
Er der nogen der kan fortælle mig hvad et "thermik hus" er for noget ?
MVH David
Det er et typehus selskab, som primært byggede elementhuse. Kender til huse fra starten af 1970'erne på Midtsjælland.
Lars Peter Larsen
2015-07-31 10:24:00 UTC
Post by k***@gmail.com
[...]
Interessant at få at vide ca 17 år efterspørgsmålet blev stillet..
Takker og bukker. (Ironi kan forekomme)

/Lars
g***@hotmail.com
2017-01-27 19:10:52 UTC
Hej, jeg er arkitekt og interessere mig for typehuse fra efterkrigstiden. Jeg har fundet et thermik hus i Rødovre. Ved du mere om typehus selskabet? Hvor på Sjælland har du set husene? Det er svært at finde oplysninger om de små typehus firmaer, men sjovt. Jeg håber du ser dette og har lyst til at svare. /
l***@gmail.com
2017-04-17 20:44:43 UTC
Post by g***@hotmail.com
[...]
Der er et til salg på Baneskrænten 6 i Ballerup, jeg overvejer at købe!
Så jeg er også interesseret i lidt baggrundsviden.
a***@gmail.com
2017-04-18 13:44:12 UTC
Post by g***@hotmail.com
[...]
Hej med dig.

Jeg er lige stødt på et af slagsen i Klarskov ved Vordingborg.
Kender du noget til uværdien på ydervægselenterne ?
I givet fald må du gerne sene mig en mail.
Jeg har fx en kopi af type 108R

Mvh.
Anders Lydehøj
energikonsulent
***@min-tilstandsrapport.dk
Mikkel Arvedsen
2020-09-14 11:23:54 UTC
Post by a***@gmail.com
Post by g***@hotmail.com
[...]
Jeg har overtaget et i Ny Harløse lidt udenfor Hillerød i marts i år.
Har været noget usikker på dets opbygning, men under ombygning i disse dage, lære vi det løbende bedre at kende.

Kender ikke den præcise type, men er ligeledes interesseret i ydervægelemternes uværdi (skellet inkl. murværk).

Mvh
Mikkel Arvedsen
Villy Hansen
2021-03-15 10:23:17 UTC
Post by Mikkel Arvedsen
Post by a***@gmail.com
Post by g***@hotmail.com
[...]
Hej. Der er en del omtale omtale af Thermik Typehusene i Populærmekaik i September nommeret 1965
Hilsen Villy.
Villy Hansen
Mikkel Arvedsen
Guggi Kofod
2021-04-11 11:17:37 UTC
Post by Mikkel Arvedsen
Post by a***@gmail.com
Post by g***@hotmail.com
[...]
Vi har et Thermik typehus, i Vejby Strand.
Vi er nødt til at skifte hele facadebeklædningen ud nu, og har bemærkninger :)
Der er ikke monteret musesikring i bunden, så isoleringen er en stor muserede.
Vindpappet smuldrer nu, så humlebier kan komme til at bygge bo, som musene tillokkes af om vinteren.
Der er ikke monteret fluevæv nogen steder, så der er hvepseboer hele vejen rundt under tagskægget.

Men ud over de her byggetekniske udfordringer, så er det et rigtig fint hus med en perfekt størrelse for os to, og derfor kan vi overhovedet ikke forestille os at tage det ned.

Lige nu er vi i gang med udskiftning, så man kan komme til at se lidt ind i indmaden.
r***@gmail.com
2018-01-03 14:34:15 UTC
JEg er også bosiddende i et der ligger i Hørve
Bertel Lund Hansen
2018-01-03 15:21:06 UTC
Post by r***@gmail.com
Post by k***@gmail.com
[...]
Er der noget specielt ved de huse?
/Bertel
f***@ucl.dk
2019-04-18 18:35:31 UTC
Jeg har i et Thermik sommerhus fra 1967. Jeg har alle de originale papirer liggende på huset. Herunder byggevejledning og mange andre detaljer. Var selv med til at bygge huset med min far.
Vh Finn
s***@gmail.com
2019-07-09 09:42:01 UTC
Hej,
Jeg kigger på et type 117R med kapillærvarme, og leder efter tegninger der vise placeringen af varmluftkanalerne, for at se om disse muligvis kan bruges til at trække vandrør til radiator, så det kan lade sig gøre at installere, uden at skulle bryde gulvet op.
/Søren
y***@gmail.com
2020-02-26 10:16:59 UTC
Vh Finn
Guggi Kofod
2021-04-11 12:02:23 UTC
Post by f***@ucl.dk
[...]
Har du mulighed for at scanne manualen til dit hus? I vores manual mangler halvdelen af arkene desværre.
Venlig hilsen, Guggi