Hul i sofaen
Webpoint
2005-11-06 21:17:18 UTC
Min lille datter skulle lige svinge med et stykke snor her til aften.
Desværre ramt hun hendes mors cigaret, som pænt delte sig i mange stykker og
røg ned mellem benene på hende og ned på stofsofaen.

Desværre betød det 2 pæne huller på ca. 0,5 x 0,5 cm i den sandfarvede sofa.

Nu er det store spørgsmål : Kan jeg lave en nød rep. på sofaen.

Jeg har ikke stof nok til en ombetrækning, men håber at jeg kan løfte det
stof som er hæftet på i bunden og så finde et par centimeter inden under,
som jeg kan snuppe til rep.

Men hvordan ?

Kim
Erik Ginnerskov
2005-11-06 21:40:33 UTC
Post by Webpoint
Desværre betød det 2 pæne huller på ca. 0,5 x 0,5 cm i den
sandfarvede sofa.
Nu er det store spørgsmål : Kan jeg lave en nød rep. på sofaen.
Du kan forsøge dig med en kunststopning:

Lav en lap af noget tilsvarende stof, ca 15 cm. større end hullet på begge
leder.
Trævl lappen op, så der tilbage er en stump på kun ca. 1 cm. større end
hullet på hver led og med trævler i ens længde hele vejen rundt.
Nu lægger du denne stump stof over hullet og med en lille stoppenål væver du
trævlerne ind i sofaens stof.

Med lidt behændighed kan det blive næsten umuligt at se reparationen.
Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk/
JS
2005-11-07 10:00:22 UTC
Post by Webpoint
Min lille datter skulle lige svinge med et stykke snor her til aften.
Desværre ramt hun hendes mors cigaret, som pænt delte sig i mange stykker
og røg ned mellem benene på hende og ned på stofsofaen.
Det er prisen for at ryge når der er børn til stede. Men jeg har ingen
forslag til reparation :-)
s***@gmail.com
2017-10-07 12:02:39 UTC
Så hvorfor blander du dig så. hvis du ikke har noget bedre at tilføje.
Bertel Lund Hansen
2017-10-07 12:23:53 UTC
Post by s***@gmail.com
Så hvorfor blander du dig så. hvis du ikke har noget bedre at tilføje.
Og det skulle kommer fra dig?
a***@gmail.com
2019-04-17 06:46:46 UTC
Karma.
zielonka
2024-02-24 00:40:36 UTC
On Tue, 16 Apr 2019 23:46:46 -0700 (PDT)
Post by a***@gmail.com
Karma.
Hmm?

m***@gmail.com